Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.

Related Posts

4 şirkete davetle 7 yılda 28 milyarlık ihale

4 şirkete davetle 7 yılda 28 milyarlık ihale

Asya borsaları haftanın son işlem gününde karışık seyrediyor (9 Mayıs 2025)

Asya borsalarında, bugün başlayacak ve hafta sonu devam edecek ABD-Çin ticaret görüşmeleri öncesinde karışık bir seyir izlenirken, bölgede Hindistan ve Pakistan arasındaki gerginlikler de yakından takip ediliyor. Dünya genelinde enflasyon ve resesyon …

Borsa güne yatay başladı – 9 Mayıs 2025

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi güne sınırlı bir yükselişle başladı. Bankacılık endeksi değer kazanırken holding hisseleri geriledi. Yatırımcılar yurt içi sanayi üretimi ve İngiltere Merkez Bankası Başkanı Bailey’in açıklamalarına odaklandı.

Donald Trump’tan İngiltere ile ‘çığır açan’ ticaret anlaşması: ‘Fantastik tarihi bir gün’

ABD Başkanı Donald Trump, İngiltere ile yeni bir ticaret anlaşması imzaladıklarını duyurdu. Anlaşma, iki ülke arasındaki ticaretin hızlanmasını ve bürokratik engellerin ortadan kaldırılmasını hedefliyor. Trump, aynı zamanda Ukrayna ile yapılan nadir toprak elementleri anlaşmasını da onayladı.

Dolar günler sonra sert yükselişe geçti

Döviz piyasalarında haftanın son işlem gününde sert yükselişler yaşanıyor. Dolar/TL kuru 38,73 seviyesinde bulunurken, Euro/TL ise 43,58 seviyesinde hareketleniyor.

Tarifelere rağmen Çin’in ihracatı arttı

Çin’in nisan ayında ihracatı yüzde 8,1 artarak 315,6 milyar dolara ulaştı. ABD’ye ihracat yüzde 21 düşerken ASEAN’a yüzde 20,8, AB’ye ise yüzde 8,2 yükseldi. Ticaret fazlası 96,1 milyar dolar olurken, iki ülke arasındaki ilk tarife müzakeresi bugün İsviçre’de yapılacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir